Monday, January 31, 2011

perempuan meterialistik

dh lame gua xupdate blog nie...sbb BB gua kne potong hahahah...trpkse gua buat muke sedih mtk tlg abg gua byokn....musim2 ujan nie mmg sdp tido,gua pn xtau nk wt p selain tegok air kt lua uma....time cti2 nie la gua nk rehat n berpoya puas2 asgmnt gua cmpk tpi agak2 lecture gua tye naek cti nie gua ckp la smua paper asgmnt 2 hanyut kne banjir hahaha..(bijak x gua?)..

gua d bende nk story mori kt lu org nie...malam jumaat pas hp gua berdering xhenti2.ish!!!gngu tol gua nk bermsra dgn bini gua mlm2 jumaat nie(jgn pk bkn2 bini gua 2 game jer hahaha)wow!! dri sorg awek..pehal la dia kontek gua?dh lame xd halo2 pn...gua dgr suara dia mcm masalah bert jer,gua pn lyn kn jer la minah nie...tlg jage dia tok ak k.itu kate2 terakhir dia psn kt gua mlm 2....(ape dia ingt gua nie bby sister ker nk jge2 org nie begong)....


lu org tau p yg dia ckp dia dh pts dgn blk dia,dia suruh gua tlg tgk2kn blk dia.ish!!!gua plk yg pening pk masalah org sial jer..pakwe dia 2 mbr gua...gua pelik gile mcm ne dia blh pts sbb gua yakin yg mber gua nie laki baek,sopan santun,lmah lmbt n berbudi pekerti(same mcm gua hahahah.).So gua mulakan la peyiasatan yg lebih terperinci sbb gua nk tau ape punca nyer.......

sok gua tye mamat 2 ape cer sbnrnye yg jd...dia ckp blk t dia dtg uma gua...ptg 2 mcm biasa gua luangkn mase maen game tanpa mghiraukn asgmnt yg mgunung yg perlu dhantr sblm cuti ni...mamat 2 pn cite la masalah dia...buat ptma kalinyer gua tgk seorg laki sggp mglirkn air mata dpn laki(gua) laen  sbb seorg perempuan...


mamat pilu : ak dh buat mcm tok dia dia nk ak berubah ak dh berubah,setiap ari ak solt mintk dpnjgkn jodoh antra ak dgn dia.stiap kli pas solt fardu ak solt hajat( alagkn baeknyer dlm stiap doa ko name ibubapa ko yg d sebut dlu)ak dh cbe jd ape yg dia nk..


diatas antra petikan yg gua edit tok tontonan lu org.tgk btpe baek nyer dia....gua pn bkn nyer rti sgt nk bg nasiht pasal cinta nie.gua pn xd pglaman.gua maen blsh jer ckp jnji blh sdpkn hati dia skjp ckp la gua xnk dia sdh sgt....gua sbnr nyer dh lame tau pasal makwe dia  tp gua xsmpai ati nk bg tau kt dia sbb gua tau dia syg sgt kt pmpn 2...gua jnji nk tlg dia setelkn mane yg mampu...


tp yg pasti pmpn 2 mmg mcm sial la..dia dh jmpe laki laen pastu mintk pts gua xtau p g yg dia nk sbnr nyer gua blh jmin yg hbgn dia kali nie xkn bjaya sbb dia xkn pnh nk bersyukur...knpe dri awl2 xckp yg dia xd hati kt laki 2 jgn trlalu meterialistik la bullshit!! klu 2 blh buat lu bahagia..gua akn pastikn dia meyesal n mngis sbb tglkn mber gua..bg gua an sbrk2 mane laki 2 klu dia jmpe pmpn laen dia xkn tglkn makwe dia tp klu pmp bile dh jmpe laki laen kompom dia tgl kn...gua tau cinta dlm usia smuda nie bkn la untk smpai kjinjing plmin mkin ad jodh 2 gua xprtikaikn la tp cbe la nikmati manisnye cinta 2 pada usia lu org skrg.....(termenung sambil berfikir)

Monday, January 17, 2011

kawan VS lawan


lame gua xmerapu dlm nie....byk gak yg bg komen blok gua ad yg ske ad gak yg kutuk...ah!!! lantak lu la gua dulik p setidak2nye gua ad gak hobi nk menulis bkn mcm lu org xd kje laen lpk,buang mase,rosakan ank dara org n mcm2 g la gua xkecok pn?selagi lu xkco gua gua xkesah tp klu lu sebok hal gua penumbuk gua singgah kt mke lu.........mgu pas gua blk sgmt peh!! segamat mmg sejok gua dh rse mcm kt kota london dh heheeheh......

gua jejakkn kaki jer masuk uma xsempt slm g.mak gua dh tye xbwk calon menantu mak ker????(sambil ketawa sinis)peh gile gua trs wt xtau jer n salam...dlm hati gua peh mak gua skrg dh pandai bergurau kasar nampk hahahaha...........relax la mak klu gua dh keje bkn stkt sorg calon gua bwk 4 skli mak plih jer la mane 1 kakakakak....smpai uma bse la bende ptme gua buat campk beg roger mber gua n kua berpoya2 hahah...gua pn lpk la mcm bese.masa lpk gua pelik mana mbr rpt gua xd pn?slma nie beria srh gua blk tp skrg btg idung pn xnampk..gua lantkkn jer mby sok kot dia jmpe gua..disebabkn kedudukan rumah yg strategik mmg rumah gua akn jd port berkumpul..so gua yakin mmg dia akn dtg uma gua..


esoknyer gua lpk dpn uma layan ank sedara gua maen basikal gua nampk mbr gua lalu.peh xtoleh gua?jahanam pnye budak...dri ctu gua dh tau yg mamat nie dh xmcm dlu..ah lantk lu la gua xmati xjmpe lu,,,mgkin lu skrg dh pki kete uma dh beso(beso g uma gua hahaha) mle la lupe mber...masa lu ssh gua gak yg byk tlg gua xkesah gua nie jns stady jek..duit gua pn dh mcm wet lu......

tittittitititititit......(bunyi hp gua lagu tema doremon)gua angkat la...

mat K: mat lu ad mane?
gua    : gua kt rumh la mcm bese tlg mak gua masak(gua tlg tgk jer hehehe)
mat K: owh,lu free x petg nie?jom kua gua rdu la kt lu...
gua    : gua ok jer tp lu kne ckp dgn mak gua dlu la sbb lu nk bwk ank trna dia kua
           hahahah....
mat K:ok2 xd hal la gua xd hal la k jmpe ptg.......


dlm otk gua mase 2 dh dpt agak ape yg mamat nie nak,,,tp gua relax jer...ptg 2 gua kua dgn dia..mat gua nk pinjam sen lu blh?gua ckp lu nk pki bpe?50sen ckp la gua pn ngah ad wet gua bg la...sbnr nyer gua plg benci org mcm 2 tye khabr bile nk mintk tlg jer jadah lu...pas gua bg 2 gua dh tau dh bile tahun la dia nk bayo n kompom bayo pn xcukup....mcm nie punya pn ad la kt dunia nie...mcm nie ker kawn?gua tlg lu tp lu lupe daratan...org nk pki kete lu nk pki kete tp lu xd wet bebal tol bis wet kt pmpn jer jadah lu la...gua rase klu xkwn org mcm lu pn xp hahaha......so lu pk la sendiri......

Thursday, January 13, 2011

"Forgive Me"



  Gua tjukan lirik nie pade smua org yg pnh hadir dlm hidup gua..maafkan gua, gua tak sesempurna seperti yg lu org harapkan...dadecate 2 all  my fwen n perempuan yg penah gua lukakan hatinya....
 
 
 
"Forgive Me"

Can you forgive me again?
I don't know what I said
But I didn't mean to hurt you

I heard the words come out
I felt that I would die
It hurt so much to hurt you

Then you look at me
You're not shouting anymore
You're silently broken

I'd give anything now
to kill those words for you

Each time I say something I regret I cry "I don't want to lose you."
But somehow I know that you will never leave me, yeah.

'Cause you were made for me
Somehow I'll make you see
How happy you make me

I can't live this life
Without you by my side
I need you to survive

So stay with me
You look in my eyes and I'm screaming inside that I'm sorry.

And you forgive me again
You're my one true friend
And I never meant to hurt you

Wednesday, January 12, 2011

kisah suatu malam...........

bosan gua mlm td lpk2 la kdai dpn pekene milo ais secawan,lpk dgn mbr bes gak nie...mcm bese la gua lpk dgn mbr gua kt kdai minum kne mlm td br pas ujan mmg la xrmai kua..so kt kdai 2 xrmai org la,gua lpk bwh pokok bersuluhkn lampu LED yg mati2 gua cri port baik pnyer tok duduk.sblh gua ad pasagan kapel berdua jer.gua lantkkn jer sbb gua dtg bkn nk tgok dia orgkn hahahaha......

nak djadikn cerita dri start gua duduk gua dh jeling2 pasgn 2(saje jer mane tau gua knl)...skli pndg eleh gua xknl la mat,tp awek mamat 2 mmg ayu bertudung litup comel la(mak ai nur kaseh sial)...dlm hati gua nie msti bdk poli nie gua knl sgt mke bdk2 poli nie sbb x matg g(heheh mcm la gua mtg sgt)pas jer oder gua berbork la dgn mbr gua smua cite kua dri zaman sklh smpai la skrg,dri smpai zaman jahiliah gua smpai la zaman gua dh insaf ckt skrg hehehe.....

skli g gua jeling pasagn sblh gua mak ai dh makin rapt.gua xambik port sgt lantk la gua mls nk ambik tau pn hal lu org.gua pn smbg bork ,jam pn dh mnnjukkn kul 1 pagi mbr gua nie xajak pn gua blk nk tdo cni ker mlm nie(gua ckp dlm hati...)gua pndg g meja sebelah mak ai dorg blh maen selok2?siap berurut2 g.selamber jer mamat 2 pegang minh 2. dorg dh kawin ker?bpe lame dh kawen?tp gua rse dorg dak poli............mcm sial punye peragai mke dh cantik ,hensem tp prgai mcm sampah gua tgk pn mcm nk pijak jer mke dia klu tmpt gua 2 dh setel dua2 skli......agak2 la klu nk megawan pn g la tmpt laen jgn la kt tmpt awm ...

mse gua sem 2 gua pnh bergado dgn pakcik rukun trtangga tmpt gua sewa rumah...sbb ape sbb gua  tlg mbr gua yg kne tgkp sbb port uma awek sblh bodo tol mbr gua 2 dh kul 1 pn xrti mask p xkn nk suh gua dukung bwk msk plak?gua tau mbr gua slh tp yg gua xpuas ati pakcik 2 ckp dgn kurg ajar gile mcm bgs2 jer an.gua tye dgn sopan n lmh lmbt dia blh ckp gua nie xtau pape n jgn cite bab agama dgn dia eh!what the hell la ingt gua muda gua xblh nsht org laen ker???gua rse mbr gua xla slh sgt sbb pintu uma gua trbuka mber gua pn kt luar pgr rumah minah 2, n minah 2 pn berdua..rumah dpn pn ramai bdk bujang...mlm 2 gua kne skolh sbb nk tlg mbr sial gile...yg gua xblh thn 2 dia blh bg pesanan penaja kt mbr gua 2..klu nk brbual pn smpai pgi lpk la kdai dpn kt sane wt la p korg ske sbb kt tmpt trg,,,,,what??????????lu org rse 2 psanan yg elok ker???

gua rase mamat mlm td yg gua jmpe 2 dgr nsht pakcik tua yg sound gua dlu kot 2 yg bebal gile jadi nyer...
yg gua pelik kt minah 2 dia kompom ker yg mamat 2 akn jadi suami dia??klu xjd ape dia nk pesembahkn kt suami dia bile mlm ptme t?sbb smuanyer dh dbli kt org laen sblm nie...xd yg berharge g....gua bkn la rti bgi nasht sgt sbb gua pn xbpe btl tp syg la dri sendri dlu sdp skjp jer beb merana seumur hidup.........

Dari Ibnu Abbas r.a. berkata: Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda:
“Janganlah seorang lelaki berdua-duaan (khalwat) dengan wanita kecuali bersama mahramnya.” (Hadis Riwayat Bukhari & Muslim)

Dari Jabir bin Samurah berkata; Rasulullah SAW bersabda:“Janganlah 
salah seorang dari kalian berdua-duan dengan seorang wanita, kerana syaitan akan menjadi ketiganya.” (Hadis Riwayat Ahmad & Tirmidzi dengan sanad yang sahih)

Sunday, January 9, 2011

it is only a start.....


CINTA...ad ape dgn cinta?(blh mkn ke?)tah gua mne tau gua bkn bercinta..ad srbu tnda tnya n prsoaln bile bcite pasal cinta.bosn dh dgr pasal cinta nie bende yg same jer lu org nk cite byk kli buat ape semak pale jer dgr....kdg2 gua pk blk best ker becinta?blh lulus exam ker klu bcinta?xpn sbgai pemuas nafsu semata?(ops heeheh)...tp bg gua lu org becinta dlm usia muda nie just nk rse dri dihargai je btl x?????(pendpt gua je)..ok kte tgk dri spek laen plk aek...ape lu org dpt bile becinta?tekanan,sakit hati,masa,jiwa, smua nyer mbzr mcm 2 jer 2 ker mak bpk korg suh bile kt tmpt blja lu org???


sebelum bercinta
hye awk blh bknln???eh!awkkn yg salu duduk kt libary 2?...sy salu perhatikn awk(ceh ayt manis) sy ske tgk awk stdy sorg2 cute sgt...xslhkn just untuk tmbh kawn dan eratkn silaturahim???


semasa bercinta
hanya awk sorg jer dlm hati sy...xkn ad yg kedua sy syg awk sgt2 klu blh sy nk hbgn kite hingga ke jinjg plmin..sy akn jmpe ibu ayah awk tok buktikn cinta sy pd awk sy janji(mak ai sdp sial ayt mane drama la lu copy nie?)

bile putus
maaf sy lbh cintakan dia dri awk.....sampai dsni jer la hbgn kita harap awk phm......



ok yg gua tls 2 basic jer gua mls nk ugkap yg sbrnyer sbb gua tau yg bace blog gua nie student jer so xnk kotorkn otk lu org heheheh....bende nie msti pnh jd kt lu org an?xksh la laki ker pmpn.Pasgn brtkr gnti mcm tkr pempers jer..bile putus mula la slhkn psgn msing2..Eh!!wht the he*l!!!lu org yg becinta lu org la tggung...bak kte pepatah cine ad mgatekan...haiyo olng bcinte lu mau bcinte olng bhgie lu kecewa.(gua main blsh jer nie hahaha)..

Pernah xlu org trpk nape tuhan 2 bg dugaan kt lu org?hidup nie bkn smta2 pasal cinta..klu dpkir blk sdr atau x  yg sbnr nyer smkin jauh cinta pegi 2 smkin dkt ia nyer dtg kt lu org...(mksd gua the right person la.).1 JER GUA NK PESAN sjht mne pn lu org pgg ayat nie.pmpm yg baek tok laki yg baik dan pmpn jht tok laki yg jht(surah AN-NUR ayat 26) tgk lu org dh mula tkt bile pk an ayt a an hhahahah... so xpyh la nk frust menongeng sbb tuhan xkn buat sesuatu xbrsebb k...cume lu org jer kne pk ckt  jgn la jdi lmbb sgt hahah...ianya bkn lah  satu pnmat tp adala satu permulaan.................



bila engkau mmndg sglanya dr thnmu,
yg mncipta sglanya,yg mnimpakn ujian,yg mnjdkn skt hati mu,
yg mmbuatkn kingnnmu trhlg srta myshkn hdpmu,
pasti akn damailah hatimu krn masakn ALLAH sgja mntdirkn sglanya untk ssuatu yg sia2???,bkn ALLAH xtau derita hdpmu,rtknya hatimu,tp mgkin itu yg DIA mhukn krn DIA thu ati yg sbgini la yg slalunya lbh lunak & mudah untk dkt & akrab dgn NYA......




Thursday, January 6, 2011

~WANITA~



Terlalu sukar bagiku memahami seorg wanita..
Memahami dia..memrlukan seumur hiduku..
Memahami dia..memerlukan ku berinteraksi denganya..
..akan tetapi.. ia masih lagi sukar untuk memahaminya..


Perkara paling indah..adalah mencintainya
cintanya..membuatku menagis
cintanya..membuatku berduka lara
kesakitan yang dirasai dihati,,
  tak kan sesekali ku ucap selamat tinggal padanya..


sentuhannya.. pandanganya..
ku melihat dan merasai 7 keajaiban dunia..
berjalan disampingnya..senyumnya..
seribu degupan jantungku berirama merdu


terpana diriku pada lirikan matanya..
wangian dr rambuntnya menjadi kegilaanku..
kegilaanku..kemarahan padanya..
dan ku mengenali wanita itu..


perasaan dan emosimu~
kegembiraan dan  kebahagianmu~
sifat dan santunmu~
membeir erti jika dirmu bersamaku…

memahamimu..bagai dunia tanpa kesedihan..
tiada tangisan..tiada kekecewaan..
Wanita..dirimu..adalah Keajaiban Bagiku

~WANITA~
nukilan bersama    Joned

Wednesday, January 5, 2011

ceritera cinta dan korea fans...........



Crows zero,hana yori dango,one little of tear,my sassy gurlz,full house and my little bride...mesti seglintir lu org pnh dgr tjuk2 cite kt atas nie kn??gua rse 100 peratus gurlz pnh dgr n kipas susah mati cite2 nie....gua pelik nape dorg suke tgk cite nie adakah kurgnyer filem melayu yg menarik hati?atau pn hero2nyer yg hensem lagi jambu(pastik jer) + awek2 cute idaman hati?(mmg teste gua=)...)



gua mgku gua pn layn gak cite nie sbrnyer tp xd la fanatik gile(cover line je heheeheh) ape!!! lu ingt mke ganas mcm gua pn xlyn cite korea ker?hahahh...eh!!comon la ape jadah nyer abiskn mase berjam2 layn cite2 nie smua?baik lu org g tlg mak lu mask ker, kemas uma ker, bg kucing lu mkn ker dri trs berhayal tgk cite2 yg konon nyer mnyayat hati..sedih..cute miut(su*k)..baik lu org lyn nsyid ker, akedemik al quran ker(gua pn kdg2 jer tgk hahah)......


gua ad gak tye minah2 yg minat gile cite2 nie...ya kbykan jwpn dorg same...kisah cinta dlm movie 2 sooooooo suwiiiiiitttttt...! yuck!!!(gua benti 5 minit sbb xthn nk muntah kakakak)bile gua dgr dorg ckp mcm 2 gua dh blh buat refrence n hypothesis yg kompom pas tgk cite nie dorg berangan yg kisah cinta dorg pn akn jd mcm nie...jgn mimpi la woi byk sgt tgk cite cinte la korg nie...berpijak pada bumi yg nyata...xsmua kesah cinta bekesudahan dgn baek...so lu pk la sendri..hahaahh ........
 cinta ku sudah lama tumbuh atas namanyaaaa
sekian hari...sekian waktu...
namanya tetap berdegub bersama jantung yang berdetak..
mengingatnya membawa ku melambung tinggi ke angkasa...
tahukah kau....
apa  yang disebut cintaa..
ianya hadir tanpa dpakse dan perginya tanpa dduga..
tanpanya gelap la dunia,,,

Monday, January 3, 2011

sahabat.....


Gua ske tgk  pokok nie xtau la sbb apa??? tp mgkin bile gua tgk pkok nie gua trgt mbr2 gua tanpa dahan,akar,bunga,daun dan buah pokok nie msti xcntik dan lu org pn rse nk tebag jer kn wt pe simpan bende yg xmndtgkn hasil mcm 2 la SAHABAT atau lu org lbh ske pgil MEMBER...sejak lu org kcik smpai la bsar member la yg salu dsmping lu org.Gua ingt g mase gua sek mngh dlu mse gua pontg kelas mbr2 la yg tlg cover line heheheheh.Tgk btpe mbr amat brmkne dlm khdp kite sbb dorg ttp akan saling bantu dan melgkapi...........Gua tertarik pada satu kata pujangga ni mmg layn la .......


Jiwa manusia pada hakikatnya penuh dengan cinta.......
Ia haruslah memiliki muara yang menjadi labuhan cintanya.......
Aku tidak melihat seorang pun yang lebih mulia bagi emos cintaku.......
Selain seorang sahabat yang rohnya menyatu dengan rohku.....
Sehingga dengan sepenuhnya hatiku berikan cintaku padanya dan ku utamakan dia untuk menerima persahabatanku ini..................HASSAN AL-BANNA..


Bila kenang balik zaman dulu2 lu org msti tr fikir andainya dpt diundurkn masa kan best(peh dh mcm tjuk lagu beb)masa 2 lu org xpyh pk ape nk masak bile blk kelas t sbab mkanan smua mak dh masak,xpyah pk asgmnt yg melambk nk kne antr ikot dateline n mcm2 la....mse 2 yg gua ingt maen.......maen dan maen.......makan pn mak nk suapkn....hidup ceria dgn mber2.............


Tapi sekarg kite dh besa mcm2 nk kne pk conthnyer gua nk pki kua date t, nk port mane bile date (heheheheh)...YA!!!!!!!! bile kite besa bende yg plg pntg iaitu member akn bertukar jd makwe...wht the he**???????kbykn lu org lbh pntgkn makwe dri member...klu lu org tye gua antra dua 2 mane g pntg gua akn pilih mbr(sbb 2 xd makwe g heheeh) sbb makwe blm kompom jd bini lu tp mbr lu akn sntiasa ad dgn lu smpai bile2........

Gua penah dgr org2 ckp klu kite kwn dgn penjual myk wangi wlaupn kite x pki myk wangi kite ak ttp bau wangi......mgkin btl dorg ckp 2 so lu org pandai2 la pilih kawan.Org ckp jgn kwn dgn org jht t lu org trpgrh tp bg gua 2 smua xbtl.lu org tau bdk jht 2 la sbnr nyer lbh setia kawan dripda bdk2 yg konon nyer org ckp baik sgt,mke suci n bajek gud2 d dpn org laen...tau sbb p gua ckp mcm 2??? sbb bdk baik nie byk yg hipokrit ske tikam mbr dri blkng dan ske mgate....tp klu lu org bkwn dgn bdk2 jht wlau pn dorg jht dorg xkn ajak korg wt jht n lbh ambik bert kt mbr2 dorg...gua xnk komen2 pape pasal nie lbh2 lu ada otk ad hati lu pk la.


Gua  dpt msj dari mbr gua td mgkin dia rdu kot dgn gua dia tls"lu la mbr gua yg gua syg dan paling comel"ha??????? SAYANG? gile p mbr gua nie gay ker dia???msih mncri jwpn dlm prsoaln nie hahahha......GAY????yyuek!!!masih ramai muslimah sejati dlm dunie nie yg blh gua pilih hahaha..1 g nabi xmgaku umat beb........pape pn sejauh mane pn korg pergi,,ukuwah yg trjalin selama ini xkn trpts smpai bile2......gua nk chau dlu nk stdy sok ad kuis.......assalammualaikum..





FamiLY in da House 10'/11'
LIST UP!!!!!

RaKan Stoking Gua

Sunday, January 2, 2011

salahsilah hidup gua.........

nie la bini gua name dia anjer.....
Name gua Maaruf tp lu org leh pggl gua bob..gua xtau nk tulis p dlm nie d sbbkn mbr gua dh watkn blog ni n wasiat dia suh gua updated blog nie salu so gua kne tnaikan hasrt dia yg mggunung 2...(mcm dia dh mati plk aek wasiat2 segala hahaah.)dlu mbr gua d cite pasal blog nie tp gua xtau p gua nie buta IT beb...yg gua tau blog moto RXZ YI,Y2,Y3 bla,,bla,,bla...mati2 gua ingt blog moto hahaah..skrg gua dh maju ckt ikot pkmbgn zaman so gua pn dh smkin mmntgkn IT ni.......xd yg mnrik tntg dri gua nie..yer la gua bkn faizal tahir ker hahaha..gua insan bese yg mencri dri sndri spya lbh dhargai oleh org laeh ececeh.....jiwa2 plk gua nie.....dri gua sek rendh smpai mngah mcm2 kontrolversi gua dh wt...mcm artis plk dh..lu org tye jer sape mamat yg salu nk kne buag sek hampr setiap thn dpt surt cinta dri pegetua kaler pink g..tp gua rse pgtua 2 pn syok kt gua sbb dia dh lame mnjande hahahah........just kddng lalala........bese la mse 2 xmatang g...baju sek pn mak gua gskkn g...tp mmg gua xrti iron baju pn sbnrnyer stiap pagi mak gua trcinta yg akn gsk an n simbah gua tok kjtkn gua tp bile gua msk asrama smua dh berbh bju,kasut,suar n mcm2 g la kne wt sendri...bab bagun pg spe brnie kjt gua mau lekat kt tp dinding sbab kne sepak dgn gua...hahahah lawak2....nape gua gne gua lu xguna aku engkau xpn saya awak.sbab gua ank jati jawe..mgkin bhsa gua nie kasar tp klu yg phm msti dpt tgkap stiap bait2 ayt gua..........tp tok org2 yg IQ dia 150  ke atas jer la hahahah,so jgn nk komen2 ckp gua kasar.mke gua yg suci macm pak ustaz nie ad gak org ckp gua nie garang xphm ati pmpn la xd timbg rse la mcm2 la lu org mne tau dblk mke ganaz nie ad taman bunga k hahaah........skrg gua stdy kt poli,ambik kos kej elektronik........dlm hdup gua ad 3 bende plg gua syg ptma moto kedua laptop n ketiga telefon gua walaupn gua pki n70 jer tp gua syg gile beb sbb gua bli gne wet gua sndri......
lagi 1bnde nie btl2 jd kegilaan gua tau p???kompom lu org xtau sbb gua xcite an hahaha.......gua ske gile maen rugby.sape kate rugby ganaz n kasar???sbnrnyer player2 rugby nie smua lmh lmbt n bersopan santun tau lu org tgk btl2 bola rugby 2.ya!!!lonjong xmnrik tgk dh mcm buah klpe pn ad...tp bile korg pndg dri sudut yg lbh luas buka kotk minda lu org bola nie sbnrnyer yg wt dri gua lbh mgnli org laen dgn bola nie gua dpt knl hati budi mbr2 gua dgn bola nie gua knl sape kawn sape lawn...skrg lu org dh taukn nape rugby amat bererti dlm idop gua heheh............k la mls nk bebel pnjg lu org pn bkn ske bce pn...bku text skolh pn x bis bce niekn plk nk bce gua pnyer blog......k la assalammuaikum dudes.....