Tuesday, March 6, 2012

sexual harassment 4 men..

Assalammuaikum..hye geng ape cerita lu orang?ada sihat ke? Huhuhuh...Dah lama xada entry baru ramai juga yang tertanya2 kenapa gua xpost entry baru...Ermmm...Sejak gua habis study gua megalami writer block so idea kering macam kemarau sekarang nie..(padahal malas nak menaip huhuh)..waktu bosan2 macam nie layan la pesbok jap tengok ape perkembagan member2 memang xdinafikan peranan pesbok nie memang kuat dalam kehidupan kitakan,kalau sehari xmegadap pesbok mengigil lutut macam xdapat pekene ais hahaha...So hari nie gua nak cerita sikit megenai pesbok huhuh...


Bile gua on9 je pesbok konfem la keluar semua post dan gambar2 kat wall gua...fuhh!! gua dah rase macam duduk kat London dah,mane xnyer kebanyakan gambar2 tu semua xmenutup aurat yang gua peliknyer ramai pulak lelaki yang komen gatal tol...Yang gua rase diaorang lebih bangang setiap pujian dan komen dibalas dengan ucapan terima kasih,TQ...xrasa ke diri korang 2 sebenarnya bodoh???tayang tubuh badan kat tempat awam macam 2 ape yang cube korang buktikan?nak bagi tau kat kitaorang ke saiz kopek lu bape?jangan salahkan lelaki kalau naik nafsu bila tengok gambar tu sebab lu sendiri x reti nak jage maruah diri..macam jadi satu kebanggaan pulak bile semua gambar yang di komen dengan kata2 pujian..padahal semua komen 2 hanya alasan untuk kaburi mate lu..


"Apakah agaknya sebab wanita ingin memakai seksi? Dengan skirt pendek, atau baju sendat dan nipis?" Alasan yang lu bagi senang je nak nampak cantik nak nampk hotz..haah betul la hotz sampi neraka ko hotz..hahaahaha,,,Pada sape lu nak tunjuk semua 2 pada lelaki?So kalau tunjuk kat lelaki boleh x kiteorang sentuh?Sedar x  tindakan korang memaparkan setiap inci tubuh korang merupakan ganguan seksual kepada lelaki...xterasa ker perbuatan korang 2 sebenarnya keji!!..Terlampau educated sangat ke korang sampai susah nak megikut bende yang wajib?Korang xkan rugi sedikit pon kalau menutup aurat malah dipandang mulia dikalagan masyarakat..





"Hai Nabi! Katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mu'min semua hendaklah mereka melabuhkan jilbab-jilbab mereka atas (muka-muka) mereka. Yang demikian itu lebih memastikan mereka agar dikenali (sebagai wanita Islam) supaya mereka tidak diganggu." (al-Ahzab: 59)


Gua pernah dengar sorang perempuan bercakap "Eleh dia pakai tudung pon bukan boleh masuk syurga mulut jahat juga"..xterfikir ke korang sedangkan dia yang bertudung pon belum tentu masuk syurga niekan pulak lu yang dedah sane dedah sini...menutup aurat adalah wajib jika diingkari berdosa..bayangkan pulak perempuan 2 x menutup aurat malah mulutnya jahat dia telah mendapat 2 dosa serentakan..fuhh!!berbakul2 dosa dapat beb...Nabi bersabda: Dua perkara yang sesiapa dapat perolehinya akan ditulis dirinya sebagai hamba yang bersyukur dan sabar, sesiapa yang gagal dalamnya, tidak akan ditulis sebagai orang bersyukur dan sabar. Iaitu sesiapa yang melihat tentang agamanya kepada mereka yang jauh lebih baik darinya, lalu ia berusaha mengikutinya, dan dalam hal keduniaan mereka melihat kepada orang-orang yang kurang darinya sehingga ia memuji Allah atas nikmat yang diperolehinya. (HR At-Tirmidzi) [2]



  Wanita yang sosial jadi rebutan untuk dipermainkan.
Tetapi, wanita yang solehah jadi rebutan untuk diperisterikan.




p/s:Gua malas membebel panjang nanti lu orang bosan pulak so kalau korang tergolong dalam gologan diatas pandai2 la fikir sendiri dah besoo xkan bebal lagi kot hahah...