Thursday, October 11, 2012

MelaYuku MelaYu LAyu...

Assalammuaikum kawan2,wah!! bertambah cun dan hensem la korang baru buat treatment ke?hahah..ok gua gurau je...sorry kepada pegintip setia gua sebab dah lame x post entry baru dan gua berterima kasih kat lu orang sebab sudi singgah walaupun  blog gua nie  x cantik..gua sedar blog gua nie xada bunga2,hello kitty dan belon2 macam blog orang laen(mata ke atas tangan di bahu hahaha,,,,)di sebabkan gua sambung study sekarang so masa gua banyak di habiskan dengan buku je la padahal bukan gua bace pun buka je terus gua tido hahaha...ramai member gua tanya lu dah ada diploma nape nak ambik sijil lagi kenape x terus degree??gua ada terfikir juga macam 2 tapi xapa la x rugi pon cari ilmu tambahankan...kali nie gua nak story sikit pasal couple2 nie....

CINTA..satu ungkapan yang unik,sukar diterjemahkan melalui kata-kata,ia hadir tanpa diduga dan pergi tanpa di paksa..cukup unikkan rasa yang Allah ciptakan pada setiap insan yang ada di muka bumi nie.Bila cerita pasal CINTA terlampau luas makna cinta untuk kite taksirkan..Setiap manusia diciptakan dengan berpasang-pasangan so xpelik la kalau  adik2 yang berhingus pon sudah bercouple..bulan lepas adalah rekod kot bagi gua sebab boleh dikatakan kes buang bayi setiap hari keluar paper yang ada dalam surau,tepi tandas,dalam plastik,yang lagi hardcore turun dari banggunan 3 tingkat,hadoi mne letak kewarasan seorang manusia bila menjatuhkan maruah diri jauh hina dari binatang??.Gua xnak salahkan sesiapa dalam hal nie lelaki or perempuan same je bebal..


Setelah gua congak dah membuat kira2 kes pembuagan bayi nie kebanyakan pada bulan ogos dan september,,so gua dapat jangkakan diaorang buat projek kompon malam tahun baru,dan yang masih janin tu kompom malam 1 mei....Hahahah macam haram  x gua buat andaian tapi itu la hakikatnya bagi gua hari2  macam nie la banyaknya kaum hawa yang hilang dara..Kalau nak cakap kurangnye didikan agama gua rase macam terlebih je pulak sebab banyak gua tengok post2 kat fb lebih kepada islamik tapi perangai macam haram gak..memang x salah nak berdakwah melalui medium yang senang orang nak ikot tapi bagi gua baik kasi cuci hati sendiri la kawan baru orang laen boleh ikut ape yang cube lu sampikan..Camon gurlz kuatkan hati dan iman untuk tolak sebarang godaan ni..cinta sesuatu yang indah geng xterbukti dengan maruah diri..gua ambik cikit petikan kata2 Hilal asyraf apa2 cinta yang membawa kita ker neraka itu bukan cinta namenya...


So mane silap semua nie?malas gua nak cakap fikir la sendiri hahaha..ok gua nak buat pengakuan berani mati eklusif pada entry kali nie,gua rase kalau mak gua tau kompom kene libas kaw2 punyer hahahah...gua nak luorang nilai balik perangai remaja sekarang...serius gua pernah tidur kat rumah sewa student perempuan ,minah nie student universiti "AWAM" yang luorang bangga2kan sangat tu tapi bukan gua sorang je la...hahaha jangan tanye ape gua buat ape kat sane yang pasti gua masih teruna hahaha dan xbuat kerja2 keji tu,ada sebab2 yang gua xboleh cerita kat sini..so gua tye minah nie member2 dia x marah ke gua tumpang rumah dia dengan selamber dia jawab xpe diaorang dah bese,diaorang pon selalu bawak balik lelaki masuk rumah,,yang bestnyer 10 orang yang duduk dalam rumah tu tengok gua selumber je macam gua nie perempuan bukan lelaki...see nilai sendiri akhlak remaja kite sekarang...so gua xpelik la kalau diaorang buang bayi macam buang kotex tepi jalan...



Sabda Rasullulah s.a.w "umatku akan sentiasa baik selagi belum lahir anak zina di kalangan mereka.Jika anak zina sudah tersebar di kalangan mereka,maka aku bimbang Allah akan menimpa azab-Nya kepada mereka" hadis riwayat Imam Ahmad....So hindarilah zina sebab ia akan menimbulkan 3 kesan buruk didunia iaitu menghilangkan kegembiraan, kefakiran dan megurungkan umur dan 3 keburukan diakhirat ialah diazab,dihisab dan kekal di neraka...Gua harap entry gua kali nie boleh buka mata luorang tentang padah berzina..sedap sejam dua je baik maen futsal ke teng2 ke congkak ke ada faedah jugak hahaha...




Aku nampak kau
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka....





1 comments:

Anonymous said...

Sape hilal ashraf

Post a Comment

Popular Posts

Powered by Blogger.