Wednesday, August 3, 2011

maksiat mata.......

"
assalammualaikum hye dudes hari nie ramadhan yang ker 3 so maknenyer kite ad 27 hari lagi sebelum rayakan..bestnyer raya huhuhu...tapi bukan raya yang gua nak cerita sekarang...biasa la bila berpuasa bukan jer kita kena puasa dari makan dan minum tapi puasa pandangan,pemikiran,hati,mata dah banyak lagi....fuhh!!! lu orang bayangkan la penat gua berpuasa dari pagi ke petang tapi bila petang g bazar ramadhan hilang semua pahala gua beb ehh!!sial gak budak2 poli nie pegi bazar pun nak seksi2 ker???tergugat iman beb..tapi bagi gua semua 2 xmenggugat keimanan  makin menyirap ada tengok perempuan 2 semua...please la sis jangan seksa batin kite orang bulan2 puasa nie hee......





ada yang pakai tudung pun tapi baju ketat,berlengan pendek dan berkolar besar...kepada all gedik gurl sekalian lu ingat cantik jer macam 2???mungkin  korang akan terfikir dengan gaya dan cara pemakaian yang macam 2 korang akan nampak yakin dihadapan para lelaki...tapi sedar x yang sebenar nyer kite orang nie pandang korang xlebih daripada simbol "SEKS"(bagi segelintir lelaki)maksud gua korang akan jadi famous tapi bukan disebabkan akhlak,sopan santun ataupun keayuan korang tapi semata2 kerana bentuk tubuh korang yang sering menjadi santapan para lelaki....hahahah 2 ker keyakinan yang korang cakap tadi ish3!!!! sempit betol pemikiran perempuan sekarangkan hahahah.....



bagi mereka yang bertudung pula memang islam tidak menyekat untuk berfesyen, tapi tidak bermakna asalkan bertudung sudah memadai...disebabkan perkembangan pesat fesyen bertudung nie banyak name2 baru untuk fesyen bertudung telah dikeluarkan seperti Ariani,Ekin,Siti Nurhaliza,Yuna,Aida Radzwill,Bienda,Heliza,Hawa,Fareeda,Farah Adeeba,Pearl Haya,Wardina,Syria,Bawal,Arab dan Dubai...sumpah gua pun sebenarnya xtau pun ape gua senaraikan 2 hahahah...disebabkan itu diantara korang mesti akan terfikir “Tudung bagi wanita adalah labuh ke dada, jadi..labuh kat depan je la, setakat dada, belakang takpe kut kalau tak labuh?”dalam surah an-nur ayat 31 bermaksud "Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke paras dadanya"see terang2 ayat 2 menerangkan paras dada bukan bahagian dada lu fikir la sendiri yek....

  Surah Al-Ahzab, Ayat 59 Allah berfirman:


    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى 
  أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً

 “Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka melabuhkan jilbabnya (bermaksud: baju gaun yang labuh, yang menutup kepala, muka dan dada) ke seluruh tubuh mereka." Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak di ganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”



kepada semua awek2 cun sebenarnya untuk nampak cantik xperlu mendedahkan setiap inci tubuh lu orang sebab sememangnyer wanita telah dicipta dengan sebaik-baik ciptaan cukup la dengan pakaian yang menutup aurat dan akhlak yang mulia 2 dah memang cantik bagi gua...gua rase gadis bertudung memang sweet gile n comel ditambah bercermin mata peh!!!memang test gua la hahahah....

                                                          contoh2 kesalahan dalam pemakaian







p/s:sebijik buah bila disampul akan cantik la luar dan dalamnya.....

2 comments:

RinsyaRyc said...

aku nak pakai labuh2 gak.... Bilalah tu...
InsyaAllah. Ko doakan aku jek eh..

http://bulatmata.blogspot.com/

PHLOWER said...

nice post (:

Post a Comment