Monday, August 1, 2011

PerLU kEr???

assalammualaikum haloooww how are u???fuhh!! gua cakap orang putih siak...heheheh......dah lame gua x update blog nie ramai dah tanye gua dah xberminat ker nak tulis blog sekarang? huhuhuh....sebenarnya bukan gua xnak tulis entry baru untuk blog gua cuma dalam kepale gua nie dah terlampau banyak idea sampai gua xtau nak tulis ape hahahah...power x ayat kalis gua????sekarang nie gua bz sikit la biasa la nak habiskan game angry bird...game 2 memang berhantu xtido malam dibuatnya hehehe....

sekarang gua ditahun akhir maknenyer sem lastlah untuk dapatkan diploma "jer"(klu ijazah bangga sikit nak cite heheh....) so gua dah jadi abang besar la kat sini hehe...nak dijadikan cerita hari 2 gua jumpa la budak2 junior sem 1 alo3...comey2 kecik jer rase nak pijak pun ada  hee...gua gurau jer..bile pandang jer muka gua dorang cakap peh!!!SCARYnyer.....huh!! nasib baek dia perempuan comel pulak 2 kalau x dah makan kasut saiz 10 dah...gua yang baek dan bakal imam muda nie dia cakap menakutkan xada mata kot dia...tapi betul gak ape yang dia cakap 2 sebab gua nie jarang2 nak senyum kat orang yang xkenal nie...




member gua cakap muka gua ganas sangat bile xsenyum so perlu ker senyum 2???mak gua penah membebel dulu "cuba senyum sikit kan manis 2"gua gelak jer dengar mak gua cakap macam 2...sebenarnya betul la ape mak gua cakap 2 bila kite senyum sebenarnya senyuman 2 seperti virus sebab ianya boleh menular ke orang laen...so lebih ceria kalau macam 2 kan..banyak sebab boleh membuatkan kite tersenyum contohnya jenaka,tanda kebahagiaan,tanda setuju dan sebagai tanda keyakinan... Nabi Muhammad s.a.w. pernah berkata bahawa "Senyum kepada saudaramu adalah sedekah".menurut kajian Semasa seseorang itu senyum, 16 otot muka digerakkan untuk membentuk senyuman manis malah merangsang pengeluaran endorphins (sejenis bahan kimia yang dihasilkan oleh otak untuk mengurangkan rasa sakit).




jadi kepada semua hensem boy and sweet gulz lu orang selalu2 la ringankan bibir 2 untuk senyum...pandai gua nasihat orang gua pun same dengan jer hahah....sebelum gua blah gua tinggalkan 1 pic untuk tontonan lu orang sweet gilerkan hahah.....

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Powered by Blogger.