Saturday, February 19, 2011

fuck velentine day



Dah lama gua tak bermanje2 dengan blog gua so hari nie gua luangkan la masa sekejap tok menulis nie...well gua nk bermanje2 dengan awek tercinta gua belum berpunyer bese la gua masih teruna hahahah.....so lu orang tengok tajuk pun lu orang dah tau ape yang cube gua citekan well gua rse gua belum terlambat lagi nk cite isu nikan...Ermm...14 febuari..ada ape dengan tarikh nie?gua xpayah cerita pun lu orang dah taukan bukan orang dewasa jer,remaja,kanak2 malah orang tua dah set kat pale hotak dorang 14 febuari nie hari memperigati kekasih...WHAT!!!!FUCK!!! ape punyer sempit la pemikiran orang kite ni sekarang????..

kenapa tanggal 14 februari mesti dikaitkan dengan hari memperingati kekasih?tah mane gua tahu lu orang yang sambut bukan gua..bagi gua hari velentine ni haram sebab para ulamak malaysia dah keluarkan fatwa berkaitan hal nie xpcaya?klik di sini..masalah sekarang yang gua xpaham kebayakan smuanya dah tahu hal nie tapi masih wat bodo jer kan...bagi mat2 hidung belang alasan diaorang senang jer "relax la brader gua xikot pn macam mat saleh 2 gua cume nk hargai awek gua jer dek"tapi bagi gua bile datangnya musim megawan nie,,opsss!!sory gua tersasul hahahah...bile tiba musim velentine nie dah tentu la tokey2 hotel murah dan kedai seven 11 yang untung hahah mane taknyer berapa ramai orang sewa bilik dan beli kondom...semua sold out beb...


Ok gua nk tye la 2 all minah2 gedik yang ada nie..nape perlu tunggu hari velentine ni baru pakwe lu nk hargai lu?knape perlu hari ini yang harus ada bunga,coklat teddy bear,mangkuk tingkat,periok belanga segala....jangan sempitkan fikiran lu dengan  ungkapan hari kekasih...sedih gua tengok pagi2 buka tv berita penagkapan remaja2 di hotel2....yang buat gua lagi sedih perayaan yang bukan disambut oleh orang islam tapi org melayu yang bayak kene tangkap hahaaha...perlu ke luahkan perasaan cinta,kasih dan sayang 2 sampai ke bilik?lu fikir la sendiri..berapa ramai dikalagan lu orang yang megigati maulidur rasul dari pada hari kekasih?kurangkan..

Cuba kita lihat tokoh sanjugan kita nabi Muhammad SAW....betapa sucinya cinta baginda pada siti khadijah
Saat menikah, Khadijah radhiyallahu ‘anha berusia 40 tahun sementara Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam berusia 25 tahun. Saat itu ia merupakan wanita yang paling terpandang, cantik dan sekaligus kaya. Ia menikah dengan Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam tak lain karena mulianya sifat beliau, karena tingginya kecerdasan dan indahnya kejujuran beliau. Padahal saat itu sudah banyak para pemuka dan pemimpin kaum yang hendak menikahinya.Ia adalah wanita terbaik sepanjang masa. Ia selalu memberi semangat dan keleluasaan pada Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam untuk mencari kebenaran. Ia sendiri yang menyiapkan bekal untuk Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam saat beliau menyendiri dan beribadah di gua Hira..lihat betapa indahnya cinta yang disulami dengan rasa kasih sayang yang suci...


Bagi gua setiap hari adalah hari kekasih...xperlu ad hari untuk lu sanjung wanita sebab wanita memang harus disanjungi dan dilindugi(tibe2 teringat mak gua pulak)walaupun wanita nie satu spesis yang rumit dan kadang kala meyusahkan tapi bagi gua unik dan pelik 2 lah yang membuatkan dorang istemewa..(jiwang plak mati member2 gua bace nie harus kne kutuk gua nie)....

Cinta tak pernah meminta untuk menanti.
Ia mengambil kesempatan atau mempersilakan.
Ia adalah keberanian, atau pengorbanan.


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Powered by Blogger.