Saturday, February 26, 2011

pesanan ringkas..

assalammualaikum beb...dalam kekusutan yang teramat sangat gua luangkan masa untuk update blog nie...mungkin nie entry last gua untuk bulan nie sebab gua akan bagi my baby lappy nie kat adik gua...bukan ape just untuk persediaan awal final nanti...terus terang gua cakap gua nie memang xreti atur masa dan hasilnya laptop dan pesbok menjahanamkn hidup gua..so untuk langkah berjaga-jaga gua perlu berpisah dengan laptop gua yang penuh dengan game,movie dan pesbok tersayang.....waaahhhhhhhh!!!!!!!gua perlu cari awek untuk isi kekosogan 2 hahahaah(ok kali nie gua gurau hahaha)..........

ok kali nie gua nak cerita satu kisah base on the true story dan betul2 membuat gua termenung panjang memikirkan nyer hahahahh.......begini kisahnya......


kisah ini bermula disuatu tempat di waktu petang ketika itu burung2 terbang riang menari ada yang bekerja,dan ada yang bersuka ria disitu la kisah nie bermula.......

Ali : mat malam minggu nie xd projek best ker?mane tau ada gurlz2 montok yang boleh di buat geli2   hahahahah.......

Mat : eh lu nak ker?gua ada stok baek punyer...gua dah pakai tapi kalau lu nak gua boleh bagi nombor fon dia...name dia lia...

Ali :  yer ker?cantik la bro!!!gua sayang lu lebih la....

tanpa berlingah ali megmbil nombor telefon  lia dan bermula la adegan usha megusha sehingga la mereka setuju untuk berjumpa pada malam minggu ini....nak dijadikan cerita malam 2 ali bawak lia keliling town berbekalkan proton saga yag dipinjam dari ayah dia....malam 2 malam mereka berdua ..lagak mereka tidak ubah seperti suami isteri...tidak sedikit pun takut bergelumang dosa....selepas malam itu mereka sering berjumpa untuk memuaskan nafsu masing2...malangnya lia mendapat tahu yang dia hamil...mereka bersetuju untuk menggugurkan kandungan itu.....tetapi malang bagi lia kesan proses pengguguran itu membuatkannya megalami kesakit yang teramat sangat....melihat keadaan lia yang tenat ayah dan ibunya pergi kehospital disana segala rahsia yang disimpan terbongkar ahkirnya..lia telah menceritakan semua kepada ayah dan ibunya....dengan perasaan marah ayah lia pergi berjumpa ali dan memaksa megahwini anaknya.....ali teperangkap dan terpaksa kini baru dia meyesal akan kesilapannya....yang pasti bakal isterinya sudah ditiduri oleh lelaki laen iaitu kawan baeknya sendri....


ok mungkin cerita yang gua karang nie membosankan tapi gua nak lu orang fikir sejenak ape yang cuba gua sampaikan gua ad terbace petikan surah AN-NUR ayat 26 iaitu..wanita yang buruk itu untuk lelaki yang buruk sedangkan wanita yang baek adalah untuk lelaki yang baek....buka mata hati lu orang dan sedarlah hidup begitu singkat umpama lahir diazankan dan mati di sembahyangkan lihat betapa singkatnya masa antara azan dan sembahyang 2.....lu orang fikir la.....



p/s:cantik bintang malam ni...

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Powered by Blogger.