Monday, January 31, 2011

perempuan meterialistik

dh lame gua xupdate blog nie...sbb BB gua kne potong hahahah...trpkse gua buat muke sedih mtk tlg abg gua byokn....musim2 ujan nie mmg sdp tido,gua pn xtau nk wt p selain tegok air kt lua uma....time cti2 nie la gua nk rehat n berpoya puas2 asgmnt gua cmpk tpi agak2 lecture gua tye naek cti nie gua ckp la smua paper asgmnt 2 hanyut kne banjir hahaha..(bijak x gua?)..

gua d bende nk story mori kt lu org nie...malam jumaat pas hp gua berdering xhenti2.ish!!!gngu tol gua nk bermsra dgn bini gua mlm2 jumaat nie(jgn pk bkn2 bini gua 2 game jer hahaha)wow!! dri sorg awek..pehal la dia kontek gua?dh lame xd halo2 pn...gua dgr suara dia mcm masalah bert jer,gua pn lyn kn jer la minah nie...tlg jage dia tok ak k.itu kate2 terakhir dia psn kt gua mlm 2....(ape dia ingt gua nie bby sister ker nk jge2 org nie begong)....


lu org tau p yg dia ckp dia dh pts dgn blk dia,dia suruh gua tlg tgk2kn blk dia.ish!!!gua plk yg pening pk masalah org sial jer..pakwe dia 2 mbr gua...gua pelik gile mcm ne dia blh pts sbb gua yakin yg mber gua nie laki baek,sopan santun,lmah lmbt n berbudi pekerti(same mcm gua hahahah.).So gua mulakan la peyiasatan yg lebih terperinci sbb gua nk tau ape punca nyer.......

sok gua tye mamat 2 ape cer sbnrnye yg jd...dia ckp blk t dia dtg uma gua...ptg 2 mcm biasa gua luangkn mase maen game tanpa mghiraukn asgmnt yg mgunung yg perlu dhantr sblm cuti ni...mamat 2 pn cite la masalah dia...buat ptma kalinyer gua tgk seorg laki sggp mglirkn air mata dpn laki(gua) laen  sbb seorg perempuan...


mamat pilu : ak dh buat mcm tok dia dia nk ak berubah ak dh berubah,setiap ari ak solt mintk dpnjgkn jodoh antra ak dgn dia.stiap kli pas solt fardu ak solt hajat( alagkn baeknyer dlm stiap doa ko name ibubapa ko yg d sebut dlu)ak dh cbe jd ape yg dia nk..


diatas antra petikan yg gua edit tok tontonan lu org.tgk btpe baek nyer dia....gua pn bkn nyer rti sgt nk bg nasiht pasal cinta nie.gua pn xd pglaman.gua maen blsh jer ckp jnji blh sdpkn hati dia skjp ckp la gua xnk dia sdh sgt....gua sbnr nyer dh lame tau pasal makwe dia  tp gua xsmpai ati nk bg tau kt dia sbb gua tau dia syg sgt kt pmpn 2...gua jnji nk tlg dia setelkn mane yg mampu...


tp yg pasti pmpn 2 mmg mcm sial la..dia dh jmpe laki laen pastu mintk pts gua xtau p g yg dia nk sbnr nyer gua blh jmin yg hbgn dia kali nie xkn bjaya sbb dia xkn pnh nk bersyukur...knpe dri awl2 xckp yg dia xd hati kt laki 2 jgn trlalu meterialistik la bullshit!! klu 2 blh buat lu bahagia..gua akn pastikn dia meyesal n mngis sbb tglkn mber gua..bg gua an sbrk2 mane laki 2 klu dia jmpe pmpn laen dia xkn tglkn makwe dia tp klu pmp bile dh jmpe laki laen kompom dia tgl kn...gua tau cinta dlm usia smuda nie bkn la untk smpai kjinjing plmin mkin ad jodh 2 gua xprtikaikn la tp cbe la nikmati manisnye cinta 2 pada usia lu org skrg.....(termenung sambil berfikir)

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Powered by Blogger.