Saturday, May 14, 2011

kasihnya ibu.....

Assalammualaikum halo2 lame gua xupdate blog nie..ramai gak tanya kenape xupdate dah lame xada entry baru…gua macam biasa la dengan macho dan konfidennya cakap broadband gua dah mati kalau lu tolong bayokan gua update blog gua hahah….gua rase xterlambat lagi tok ucapkan selamat hari ibu kepada semua wanita kt dunia nie….tanpamu  xbererti hidup ini….so untuk entry kali nie gua akan cerita kisah wanita begelar ibu…

Serius gua cakap seumur hidup gua xpernah ucapkan selamat hari ibu sehingga la gua pindah ke sekolah teknik dulu…gua masih ingat ayat mak gua “kau betul nak duduk asrama rop?”gua yang masa 2 semangat nk pindah dgn konfiden jawab “ya” tapi dalam hati gua tau mak memang berat nak lepaskan gua pergi.hari petama gua masuk asrama gua masih ingat lagi masa 2, jam masih kul 6 pagi gua bertolak dari rumah menuju ke penjara (bagi budak yang pernah dok asrama korag mesti taukan)lepas cium mak, gua naek kereta pagi 2 abang gua hantar dengan jiran sebelah rumah…hati dah sebak tengok  mak gua menagis(padahal pindah sekolah kat Bandar segamat jer heheheh)..tah macam mane radio pagi 2 boleh putarkan lagu kasihnya ibu dari burn…serius bejurai air mata gua mase 2 tapi gua tetap kool cover line takut abang gua dengar kat depan heheheh…
Sejak hari 2 gua selalu kol mak gua walau pun hp xleh bawak tapi gua sorang jer lepas bawak hahah….perasaan petama nak ucap hari ibu kat mak gua memang malu giler sebab sebelum tu xpenah wish pun…ayat petama yang keluar kat mulut gua masa 2 “mak selamat hari ibu”masa 2 gua belikan mak gua kek dan sepasang baju+tudung..itu hadiah petama gua bagi kat dia selama 16 tahun gua hidup.tapi semua 2 masih xdapat balas budi yang mak tabur kat gua lepas abah gua meninggal dia la mak dia la abah bagi gua.dia besarkan gua dari gua kecil sampai gua lagi beso dari dia hahahah..bagi gua mak gua nie kira macam wonderwomen la heheheh…..
Darjat ibu amat tinggi dan kedua selepas mentaati Allah amat malang bagi mereka yang pernah meyakiti atau megasari mereka..Allah berfirman bermaksud” dan tuhanmu memerintahkan supaya janganlah engkau sembah kecuali Dia dan berbuat baiklah kepada kedua ibu bapa sekiranya mereka telah tua janganlah sesekali berkelakuan kasar kpda mereka….Abu hurairah meriwayatkan pernah para sahabat bertanyakan kepada Rasullulah “siapakah yang wajib ditaati”jawab Rasullulah “ibumu” tiga kali nabi ditanya soalan yang sama tetapi jawapanya masih sama..kali ke empat baru la baginda meyebut “ayahmu”…lihat betapa tinggi darjat ibu yang telah membesarkan dan melahirkan kita,,,,
Bagi gua xada hari ibu nie pun xpa sebab seumur hidup gua adalah hari ibu sebagai anak lu mesti nak tengok mak lu gembirakan…gua penah pukul orang yang wat mak gua menagis separuh mati la gak dia kene mase 2 tapi 2 dulu la sekarang gua dah baik bakal imam muda nie heheh!!!..hidup dan mati gua untuk bahagiakan mak gua…LU?YE LU..YANG TENGAH BACE ENTRY NI..APE YANG LU DAH BUAT TOK BAHAGIAKAN IBU LU? TANYA DIRI SENDIRI APA PEGORBANAN YANG TELAH LU BUAT UNTUK IBU DAN FAMLY LU….so hargailah ape yang lu orang ada sebelum lu meyesal hingga kemati…

1 comments:

@!D@N! said...

terbaek bro...mke ganas tp ayt pergh...ni ker bob yg gua kenal...skali lagi gua ucpkn terbaek...nt ader entry br jgn lper bgtau aku...hahaha

Post a Comment